Kolme käyttäjätiliä


Minulla on kolme Instagram-tiliä. Tai oli.
Itse en kuitenkaan niitä ole luonut. Kysymys kuuluu, kuka loi?
Kuka tekee tuntemattomalle kiusaa? Tai miksi? 


Viimeisen neljän kuukauden aikana olen viisi tai seitsemän kertaa jo ilmiantanut valetilien luojan. Silti, henkilö yhä sinnikkäästi luo tilejä uudelleen. Asiassa ei ole mitään järkeä. Enkä keksi syitä miksi?? Tässä on käyty jo niin syvällä ajattelussa, että olen epäillyt milloin kylmän sodan toimintaa, milloin infovaikuttamista. Mutta miksi juuri minä? Ehkä, koska olen hyvä kohdehenkilö.
Olen monesti kirjoittanut tietoturva-asioista ja somemaailman ongelmista. Olen luultavasti matkan varrella saanut uteliaita perääni. Sanotaan, että sanat voivat viiltää pahemmin kuin veitsi. Mietinkin, että onko kyseessä henkilö, joka on katkera minulle jostain? Näinä bloggaamisen vuosina en koskaan kuitenkaan ole yltänyt varsinaiseen megasuosioon, joten kenelläkään ei pitäisi olla mitään hampaankolossa. En ole tunnettu. Mutta ehkäpä siitä on juuri kyse? Motiivi. 
Hakkeri ei ole minusta kiinnostunut, vaan haluaa kauttani vakoilla jotain tiettyä henkilöä/lavastaa syylliseksi johonkin toimintaansa. Tällaisen melko kasvottoman sisällöntuottajan kautta, se on mahdollista. IP-osoitekin voi olla varastettu, joten miten ikinä onnistuu tyypin jäljitys?
Kiusantekijä ei kuitenkaan ole sieltä penaalin terävimmästä päästä. En voisi koskaan ottaa niin hölmöjä nimimerkkejä, joita hän on minulle luonut. ”JJJJAPPPPDDDDGGHHH” ja vastaavat??? Hei oikeasti?

Hakkeri sai minut toimimaan, vaikka luulikin varmaan väsyttävänsä? Itselleni annettu lupaus Instagramista rikkoontui, mutta täytyyhän tällainen selvittää? 
Tulinkin sellaiseen johtopäätökseen, että kyseessä on mitä todennäköisemmin yksinäinen reppana. Oikea hakkerihan käyttäisi aikansa vähän paremmin kuin vakoilemalla perheen äitiä. Eikö?
Sähköpostiini tuli viesti, että Instagramiin on kirjauduttu Jämsässä. En asu lähelläkään Jämsää, enkä tunne ketään sieltä. Joten jos, joku lukijoista tietää jonkun ”tietokoneneron” paikassa Jämsä, niin vinkatkaapa asiasta :)

Hakkeri, jos luet tätä, niin astupa esille! Näytä naamasi. Sinusta lähtee tieto kohta poliisille. Nämä leikit on jo leikitty.




Kommentit

Suositut tekstit